donderdag 12 mei 2011

Waar zijn die bloempotten gebleven?



Hoe is het met de bloemetjes gesteld?

Die grote pot was veel te zwaar voor mijn dikke buik.  Het kleine potje ideaal, dacht ik.  Maar zo teer en breekbaar... Het toonde al de eerste tekenen van verval.  Mooi in een handdoek gewikkeld mocht het voorzichtig mee op de fiets, door Gent, via 't keizershof, naar Pedic.

Thuis heeft het mijn bureau versierd.  En net voor ik het doorgaf, gaf ik nog een subtiele toets mee.  Een kleine fonkeling van uit mijn schminkkoffer.  Benieuwd of hier op het einde van het jaar nog iets van zal te zien zijn.

't Is lang geleden dat ik dat kleine potje nog heb gezien.  En die grote pot lijkt wel helemaal verdwenen.  Toch ben ik benieuwd.  't Is lente en alles komt in bloei.  In die grote pot waarschijnlijk ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten