woensdag 13 april 2011

coiffeurs coachen?

Les 1
gezien aan dampoort, gent


Luisteren is niet iedereen gegeven, het is een gave die oefening en geduld vraagt. 

... klik op foto om de tekst te lezen

Wilt u dat er goed geluisterd wordt?  Maak dan nu een afspraak met ...

uw muzocoach, willemien ;)


En terecht, écht luisteren is niet evident.  In gesprekken betrap ik mezelf er zo vaak ik op dat ik suggesties geef, dat ik advies geef, dat ik het verhaal van de ander projecteer op mijn beleving.
De kaart van de ander bevragen is niet zo evident als het lijkt.  Het vraagt nog steeds zoveel aandacht van mij, het is nog steeds geen automatisme.  Toch sta ik er heel veel bij stil.  Dit bewustzijn vind ik o zo essentieel in mijn groeiproces. Het boeit me enorm.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten